تظاهرات گسترده فعالان حقوق زنان!
در تظاهرات چند رنگی امروز صدها نفر شرکت ورزیده بودند، از یک طرف فعالین حقوق زنان قانون دموکراتیک میخواهند از طرف دیگر قشر زنان مذهبی دیکته شده توسط شیخ آصف محسنی به مخالفت علیه فعالین حقوق زنان شعار دادند و از قانون شیخ محسنی دفاع نمودند واز سوی دیگری گروه مردان خشمگین با دشنام های رکیک و شعارهای زن ستیزانه شان زنان را دشمنان دین خطاب نمودند و تلاش داشتند تا با خشم و قهر بالای زنان حمله ورشوند که پولس مانع آنها شد. مردان شعار میدادند مرگ به حقوق بشر و مرگ به سیما ثمر
عکس و خبر از بصیر سیرت
قانونی که در نفس خود می توانست مدافع و حامی زندگی بخشی از جامعه باشد، در عمل به قانونی ضد انسانی و اسلامی تبدیل گردید. قانونی که هویت و موجودیت نیمی از اجتماع را نفی کرده و او را از داشتن هر گونه حق مالکیتی، حتی بر جسم خویش محروم می سازد. قانونی که حتی بر خصوصی ترین عرصه های زندگی انسان ها تاخته و در مورد جزیی ترین مسایل فردی اشخاص تصمیم می گیرد. کاری که در هیچ دین و آیینی پذیرفته شده نیست و با هیچ منطق اخلاقی و انسانی قابل توجیه نمی باشد. ما از عالمان و دانشمندان دینی خود انتظار داریم تا با توجه به نیاز های عصر و زمان ما، قوانینی وضع نمایند که حامی و پشتیبان حقوق زنان (حق تحصیل، انتخاب همسر، حضانت فرزند، ارث، اشتغال و....) در خانواده باشد. ما زنان می خواهیم تا وقت و انرژی خود را صَرف ساختن جامعۀ خود سازیم نه صَرف آرایش برای لذت بردن مردان.
پيامها
15 آپریل 2009, 11:59, توسط علی احمد زی
شیخ آصف قندهاری هدف اصلی اش از طرح این قانون دوران جهالت تصویب قانون اهل تشییع نبود. بلکه با ارایه این طرح می خواست یک جهان مذهبی را در افغانستان راه به اندازد. و در این راستا موفق نیز شده است. وی دریا را خیط نموده و حالا از دل می تواند ماهی مورد نظرش را بگیرد. واقعا از این مرد شیاد تر پیدا نمیشود
16 آپریل 2009, 01:12, توسط ع. ژکفر
انالله غيور و يحبالغيور (خدا غيرتمند است و غيرتمندان را دوست دارد)
خواهران، مادران، پدران و برادران،
براي اينكه قانون احوال شخصيهي اهل تشيع به تصويب و توشيح برسد، چه بهايي را پرداخت كردهايم؟ و آيا آقاي محسني در پرداخت اين بها كوچكترين سهمي داشته است؟ زماني آقاي محسني عضو شوراي عالي دولت اسلامي در كنار آقاي رباني و سياف و مولوي خالص و مولوي محمدي و امثال آنان بود. در آن زمان، در يكي از جنگها بيش از دو هزار و چهار صد راكت در يك روز بر دشت برچي فرود آمد. فلمهايي كه از آن زمان به يادگار مانده نشان ميدهد كه دشت برچي در ميان گرد و خاك پنهان است. در آن زمان، افشار در يك شب بيش از چهار هزار انسان را از دست داد. اين انسانها كجا شدند؟ يا درون چاهها غلطيدند يا بر روي كوچهها، يا با برچه بر روي ديوار نصب شدند يا پوست سر شان كنده شد، يا به اسارت رفتند و يا يا مفقودالاثر، يا عفت شان دريده شد و يا هم با خون شان بر روي ديوار نوشتند كه «اين يادگار گلآغا است بخند».
16 آپریل 2009, 02:20, توسط حقگو
کاملا درست فرمودید.
همین کثافت محسنی بود که در لویه جرکه نام اسلامی را مانند وصله ناجوری بر پیشانی دولت چسپانید تا در اینده با خیال راحت به اجراات اسلامی شان مانند وضع این قانون ضد بشری بپردازند.
16 آپریل 2009, 10:34, توسط عاطفه
تاریک اندیشی و طالبان فکری محسنی کثیف به اینجا خلاصه نمیشود. آن قوانین ضد زن و ضد انسانی را که سالهاست جار میزنند که طالبان وحشی بر افغانستان مسلطه ساختند، در واقع قوانین بود که برای بار اول بوسیله همین محسنی مزدور در هفتم می سال 1992 بعد از اینکه گله های جهادی وارد کابل شدند، اعلام نمود اما کسی از آن یادی نمیکند.
درین سایت عکس و تفصیل آنرا بخوانید.
این پیرمردک چشم پاره که با دختر 14 ساله که شاگرد مدرسه اش بود ازدواج کرد، با اینگونه قوانین عصر حجر میخواهد راه را برای به دام انداختن دختران جوان و معصوم دیگری به هوس حیوانیش باز کند.
این پست فطرت میگوید که خارجی ها میخواهند فرهنگ خود را بر ما مسلط کنند و فرهنگ ما را نابود کنند. اما همین عجوبه دوران اولتر از دیگران به تکنولوژی غرب دست انداخت و برایش چینل تلویزیونی ساخت و در آخرین مدل موتر های ساخت غرب چکر میزند و خوراکه های ساخت غرب را بیش از دیگران زهر میکند.
اگر واقعا فرهنگ اسلامی میخواهد برود در کنج مسجد بنشیند و تبلیغ دین کند و خوراکش هم باید به رسم محمد فقط خرما باشد و بر سر خر یا شتر سفر کند. پس چرا خودش از این فرهنگ ناب اسلامی بهره نمیبرد و آن بخش فرهنگ غرب را که مورد پسندش است و او را به رسیدن به هوس های ملایی اش کمک میکند به آرامی میپذیرد و فقط برای مردم مظلوم ما تاریکی و جهل و خرافات را میخواهد.
تا وقتی از زیر سایه دین فروشان خاین و پستی مثل محسنی خلاصی نیافته ایم این وطن روی خوشبختی را نخواهد دید.
15 آپریل 2009, 16:40
nazare man een ast ke chon 25% namayendagane parloman zan ha hastand bayad dar ordo wa police ham 25% paesonel zanan bashand wa ham dar hama gargah ha wa maaden wa dastgah haye sakhtomani, chon hoqoq masawi ast ok
16 آپریل 2009, 02:19
متاسفانه مردم ما بسیار زود وقایع را فراموش میکنند.
خون میدهند ، جوانان عزیز شان را برای دفاع از ارزشهای انسانی شان سپر میکنند.اما بعد از چندی خود بصورت ناآگاهانه تسلیم تزویر میشوند.به عبارت دیگر دشمنی با تفنگ برای شان اسانتر از دشمنی با تفکرات خصمانه است.وقایع کارته چهار و لیسه معرفت نشان دهنده این مدعا است.زیرا مردم ما بسیار به آسانی وقایع دوران طالبان و محسنی تفنگدار را فراموش نموده و حالا به شیطنت های لفظی او پناه برده و فریب خورده اند.حالانکه محسنی هر روزیکه از عمرش میگذرد ذهنش از کار افتاده تر میگردد.او دیگر توان تحلیل مسایل را ندارد و هنوزهم مانند دوران خود فکر میکند و مسایل اسلامی را از ذهن فرسوده خود تعبیر مینماید.جوانان کشور بعد از این در تصمیم گیریهای شان دخالت این قبیل افراد رامردود شمرده و عقلانی کار کنند.با احترام
17 آپریل 2009, 06:20, توسط یعقوب لیث
درود بر غیرت این زنان افغان و مردان هم اندیشه شان
از ایران هستم.
یک مرد در افغانستان پیدا شود این مردک نافهم (محسنی) را به سزای اعمالش علیه انسانیت برساند تا گرفتار وضعی چون ما (ایران) نشوید.
17 آپریل 2009, 06:46, توسط اولدوز
man yek irani hastam ,omidvaram ke mardome afghanestan ba binesh baz va agahi bedone niaz be hich gine niroe khareji betavanand ke azadi ,azadi dar manaye hoghoghi va ye zendegie ensani dar keshvare khodeshan be dast biavarand.zanan va amrdan az har din va ferghe va ya ghomi ke hastid dar dast eham bedahid va nagozarid tafakorate arab maabane bar shoma hakem bashad.mardo zan dar kenare ham be yekdigar yari dahid ta afghanestani ideal bare ayandegan besazid.