صفحه نخست > عکس > عکس و ویدئو از حمله انتحاری تروریست نوجوان قبیله به مرکز فرهنگی فرانسه در کابل

عکس و ویدئو از حمله انتحاری تروریست نوجوان قبیله به مرکز فرهنگی فرانسه در کابل

احمد ناصر سرمست رییس انستیتیوت ملی موسیقی افغانستان در میان مجروحان
به روایت عکس و تصویر
پنج شنبه 11 دسامبر 2014

زمان خواندن: (تعداد واژه ها: )

همرسانی

مرکز فرهنگی فرانسه و سالن نمایش آن در لیسه استقلال واقع است. این سالن مرکز اصلی برگزاری نمایشگاه های عکس، نقاشی و اجرای نمایش تیاتر می باشد. هدف قرار گرفتن این مرکز و مراجعه کنندگان به آن، بار دیگر ثابت می سازد که تروریست های افغان هیچ رابطه ی آشنایی با فرهنگ ندارند و تنها با انتحار، کوچی گری، مواد مخدر و سایر موارد خیانت و جنایت آشنا می باشند. ترور و خشونت طالبان و کوچی طالبان در حالی افزایش یافته است که طالب نکتایی پوس اشرف غنی احمدزی که دست نشانده دستگاه های استخباراتی سیاسی آمریکا و انگلستان در افغانستان می باشد، به این تروریست های قبیله ای بنا به اشتراکات قومی مخالفان سیاسی خطاب می کند. طالب نکتایی پوش اشرف غنی احمدزی مستقیم در آزادسازی هزاران تن از تروریست های قبیله ای از زندان بصورت مستقیم دست داشته است.

عکس از رویترز و اسوشیتد پرس

آنتولوژی شعر شاعران جهان برای هزاره
آنتولوژی شعر شاعران جهان برای هزاره

مجموعه شعر بی نظیر از 125 شاعر شناخته شده ی بین المللی برای مردم هزاره

این کتاب را بخرید

پيام‌ها

  • 1. آیا کابل پرس? از هویت قومی این بدبخت انتحاری اسنادِ مؤثقِ بدست دارد که ادعا میکند،
    او پشتون بود؟
    2. احیاناّ اگر این فرد یک پشتون هم بوده باشد، آیا عرف ژورنالیستی اینرا تقاضا میکند، که
    تمام اقوام پشتون را به گفته کابل پرس "افغان" را درین جرم شریک ساخت؟
    3. آقای میرهزار باید خودش را یک لحظه در جای آن پشتون های قرار دهد، که از قومگرائی
    نفرت دارند و به همه اقوام شریف وطن خود احترام قایل اند، میرهزار با اینهمه توهین چطور کنار خواهد آمد.
    4. فرض کنید، که یک پشتون پیدا شود و کنار کلمه "هزاره" یکی از آن القاب نامناسب و توهین آمیز
    دوران ظاهر شاهی را بنویسد، هزاره ها چه عکس العمل از خود به نمایش خواهند گذاشت؟
    5. درین دولت فاسد و دستنشانده امریکا که تنها غنی کوچی دخیل نیست، بلکه جنایتکاران و قاتلین
    65 هزار کابلی و وطنفروشان بی ناموس (بدون استثنا) از همه اقوام افغانستان شریک اند.
    سوال اینجاست که چرا میرهزار کور خود و بینای مردم است. آیا عرف ژونالیستی میرهزار همین است؟

  • آقای بینام مشکل عمدۀ کنونی افغانستان مسألۀ انتحاری است، تا جائیکه ثابت گردیده مرکز اصلی انتحاری ها آنسوی خط دیورند است که ملاهای وهابی نوجوانان پشتون را از طریق تدریس احادیث و قرآن که جهادیون و شهدا را بهشت و نعمات فناناپذیرش وعده داده است، مغز شوئی نموده و آنهارا ازطریق افغانستان عازم بهشت می سازند!! تا جائیکه معلوم گردیده تا حال تمام انتحاری ها از قوم پشتون بوده اند و اینکه حساسیت آقای نویسنده بینام را بر انگیخته باید اولاً درزمینۀ آگاهی هم نژادهایش اقدام ورزیده و ثانیاً بکوشند که جهاد اصلی را علیه احادیث دروغین وجعلی و خرافات قرآنی براه انداخته وازان طریق جلو انتحار و مردار شدن هم نژادهایش را بگیرند. در غیر آن همین آش است وهمین کاسه.

  • تشکر از کار مندان .کار کنان سایت کابل پرس? که حقیقت را بیان کرده است

  • واقعاّ که مغز خودت شستشو شده.
    من از کلی گوئی و تعصب قومی درین سایت شکایت دارم،
    اما تو از "همنژادی" گپ میزنی.
    من از نژاد انسانم، و تو؟؟

  • فرد انتحاري در ليسهء استقلال همان جوان پشتون بود كه دوسال پيش حامدكرزي، اورا بخاطر پشتون بودنش مورد عفو قرار داد، اين انتحاري توسط پسر شير محمد كريمي به محل انفجار با موتر دولتي انتقال داده شده است

    با احترام پرويز بهمن

  • پسر شير محمد كريمي درحال انتقال فرد انتحاري به محل انفجار
    تصوير از تلويزيون يك
    با احترام
    پرويز بهمن

  • اين هم اعلاميهء تلويزون الإمارة وابسته به گروه طالبان كه مسووليت حملهء انتحاري را بعهده گرفته ونهادهاي مدني را به انجام عمليات انتحاري بيشتر تهديد كرده است
    با احترام
    پرويز بهمن

  • 62 انتحاری به لطف پس لرزه های حکومت پیشین و فرمان های بدون تاریخ انقضای رییس جمهور پیشین و سرسپردگی اشرف غنی به قوانین نانوشته میان ارگ و طالبان برای روز مبادا ذخیره شدند تا روزی که مردم ملکی دمی غنیمت یافتند دست بکار شوند و رسالت خویش را به انجام برسانند.

    سیاست یک بام و دوهوایی که 13 سال مانع صلح و ثبات در قلب آسیا شد اینک در هیبتی جدید با قلبی متفاوت و افرادی مختلف همان راه را به ترکستان ادامه می دهد. اگر به زعم بسیاری 2014 تا 2024 حساس تر از 2001 تا 2014 هست هر اشتباه تاکتیکی نیز می تواند ده ها برابر اشتباهات حامد کرزی و دارودسته اش اثرات سوء برجای نهد.

  • آقای بینام آفرین بر چنین نژاد انسانی که حمایت اشرف غنی از طالبان وحشی و تروریست را که مخالفان سیاسی!! میخواند، تقبیح نکرده بلکه درین همکاری وحمایت غنی از مخالفان سیاسی اش پای دیگرانرا نیز به این آلودگی میکشاند.ولی چار طرف غنی ونیز تصمیم گیران عمده را پشتون هایش تشکیل میدهند که او را در پای بوسی مولانای کثیف پاکستانی فضل الرحمان و دست بوسی آل سعود کثیف و انعقاد قرارداد مرکز انتحاری در کابل همرائی و مشوره دهی کرده و بهمین ترتیب در تصمیم های عمده آینده نیز همین گروب آلوده مغز متفکر دوم را همراهی خواهند کرد. لذا مردم جفادیده ما در انتظار انتحاری های بیشتر خواهند بودواز دست این وحشی های بی فرهنگ جفاهای بیشتری خواهند دید.

  • مه چی میگم، دنبوره م چی میگه.
    مه ره به حکومت ع و غ چی، یا با کرزی که چه گفتند یا نگفتند.
    همه شان وطنفروش و نوکر امریکا.
    و تو هم با پیام های بیربط و بی مفهومت اینقدر مغز سر ما را نخور.

  • ما نه حرامی هستیم نه اوغان !
    یادداشتی از : درویش دریادلی .
    جنرال واحد طاقت، یکی از فاشیست های افراطی پشتون، یکبار در ماه قوس سال 1392 در یک برنامه تیلویزیون " ژوندون " گفته بود " کسی که میگوید افغان نیستم ، حرامی هست" . حالا باز هم دیروز ، تاریخ بیست و یکم ماه قوس سال 1393 در تیلویزیون یک ، برنامه 100 روز پس از تحلیف ، ظاهر شد و سخن سال پیش را بار بار تکرار کرد و همه مردمان غیر اوغان را " حرامی " خواند .
    هرچند آقایان " آثار حکیمی " و " نظری پریانی " که در آن بحث تیلویزیونی با واحد طاقت شرکت داشتند، خیلی خردورزانه ، فرهنگمدارانه و منطقی سخن گفتند و حماقت و جهالت جنرال فاشیست پشتون را در برابر چشمان میلیون ها نفر ببینده تیلویزیون آشکار ساختند و سنگ تمام گذاشتند، اما با آن هم ، من نیز یک اشاره به این مساله می کنم .
    تمام پایه و بنیاد منطق فاشیست های اوغان / پشتون این است که چون نام کشور ما " اوغانستان " یعنی محل زندگی اوغانهاست، پس هر کس که از اوغانستان است ، اوغان هست. این مساله در قانون اساسی نیز به همین شکل درج می باشد.
    در مقابل ، ما می گوییم که نام کشور غلط و جعلی و تحمیلی و ساخته و پرداخته انگلیس هاست. ما در اصل همین نام منحوس را هم قبول نداریم و میخواهم این نام از سر کشور ما برداشته شود. چون همین نام ، خودش مایه فساد و شر و نفاق است. فاشیست ها هرقدر که خود را توته توته کنند ، هرکس می داند که "اوغان" تنها و تنها پشتونها هستند. اوغان یعنی پشتون . خود جنرال طاقت پارسال این مساله را در تیلویزیون ژوندن به بسیار خوبی و روشنی بیان کرد که اوغان یعنی پشتون و اوغانستان یعنی پشتونستان . گفت که ما میتوانیم بگوییم اوغانستان / پشتونستان . جلال آباد پشتونستان ، مزار پشتونستان ! ( مراجعه کنید به سخنان طاقت در تیلویزیون ژوندن ، قوس سال 1392 ).
    کشور ما می تواند نام آریانا را داشته باشد، می تواند به نام خراسان برگردد، می تواند ایران شرقی خوانده شود ، میتواند باختران و کوهساران و دهها نام غیر قومی دیگر داشته باشد ، اما اوغانستان نام درست برایش نیست. در سرزمین ما ، غیر از اوغانها چندین ملیت دیگر هم زندگی دارند. اوغان ها ( پشتون ها ) یک اقلیت هستند و هشتاد در صد نفوس کشور ما ، مردمان غیر اوغان می باشند. این که آمدند و نام یک اقلیت را بالای کشور گذاشتند، یک اشتباه و یک خیانت بود. این طوق لعنت نام منحوس" اوغان " را ما از گردن کشور خود به دور می اندازیم و عطای اوغانها را به لقای شان می بخشیم . اول نام را بالای کشور غلط ماندند، حالا آمده اند و از همان نام غلط و جعلی و تحمیلی برای ما یک هویت غلط و پوک میخواهند بسازند .
    وقتی که خود نام کشور غلط و جعلی و تحمیلی باشد، ملحقات و مشتقات آن نیز غلط و جعلی و تحمیلی است. نام " اوغان " را هم که میخواهند بالای همه باشندگان کشور ما تحمیل کنند، غلط و جعلی است و ما آن را قبول نداریم . غیر از خود اوغان ها ( پشتونها) دیگر هیچ کسی اوغان نیست و فاشیستها نمی توانند نام قوم خود را بالای دیگران تحمیل کنند. این اوغان سازی تحمیلی ، همان گونه که آقای نظری پریانی به زیبایی روشن ساخت ، هم خلاف دستور و تعلیم قرآن پاک است و نیز با عقل و منطق و علم و دانش بشری جور در نمی آید. تحمیل کردن یک هویت قومی بالای همه انسان های یک جامعه که هویت های گوناگون خویش را دارند ، یک جنایت است . فاشیزم برهنه و آشکار است .
    اوغان بودن ممکن است برای خود اوغانها ( پشتونها) یک چیز زیبا و قابل افتخار و شکوهمند باشد، اما برای کسانی که اوغان نیستند و هویت ملی و قومی خود را دارند، اوغان شدن نه تنها که کدام ارزش و افتخاری خلق نمی کند، بلکه مایۀ سرافگندگی نیز می باشد. چون هویت باختگی ، یک امر ننگین است و هیچ انسان با فرهنگ حاضر نخواهد شد که هویت خود را از دست دهد و در هویت یک قوم دیگر حل شود. اینکه جنرال طاقت و همفکرانش و همتبارانش در همان هویت زاده شده اند و اوغان می باشند ، مساله جدا ست. آنان چاره ندارند جز اینکه اوغان بمانند. ما به طاقت و همفکرانش توصیه می کنیم که به جای تحمیل کردن هویت قومی خود بالای دیگران ، بروند و بکوشند که لکه های دهشت افگنی، انتحار ، کوکنار و هزار مرداری دیگر را از " نام مقدس افغان " بزدایند و به جهانیان یک تصویر خوب و زیبا از آن ارائه بدارند. ما هیچ مخالفتی با نام " اوغان " برای خود اوغانها نداریم، اما حاضر نیستیم که هویت خود را رها کنیم و هویت اوغان را بر خود بنهیم .
    سخن آخر این که ما نه حرامی هستیم ، نه اوغان . ولی واحد طاقت هم حرامی هست ، هم اوغان . این هر دو نام و لقب به خودش مبارک باشد !

  • دوست عزيز بي نام اوغان!

    تصور كنيد ملا عمر از بدخشان مى بود و طالبان تاجيك مى بودند و هر روز از تاجيكستان آمده داخل افغانستان عمليات انتحارى مى كردند و ده-بيست شهروند بيگناه كشور را مى كشتند. در آن صورت مى توانيد ادبيات، واكنش و رفتار كرزى ها و اشرف غنى ها را تصور كنيد؟ بدخشان را با خاك يكسان مى كردند و دمار از روزگار تاجيكان در مى آوردند. يكى از تعابير بسيار ملايم در مورد طالبانِ تاجيك "سگ هاى زنجيرى" تاجيكستان مى بود. هيچ بدخشى اى صداى اش را بلند نمى توانست. اما حالا چون طالبان پشتون هستند، اصطلاح رسمى درباره آنها "برادران ناراضى" و "مخالفان سياسى" است. استفاده از سلاح ثقيله بر ضد آنها ممنوع است. عمليات شبانه بر ضد آنها ممنوع است. زندانيان آنها بدون تحقيق و محاكمه آزاد مى شوند. طرفداران طالبان با چهره حق به جانب در رسانه ها ظاهر مى شوند و از طالبان دفاع مى كنند و جنايات آنها را توجيه مى كنند.
    راستى اگر همين كارهاى طالبان را يك گروه هزاره مى كرد، واكنش دولت و ملت در برابر آنها چگونه مى بود؟ همه مى دانيم كه در آن صورت هزاره ها صد در صدى بايد از افغانستان تصفيه مى شدند.
    مشكل تنها طالبان نيست. مشكل عمده اين است كه طالبان جنايت مى كنند اما دولت و در رأس آن رياست جمهورى بجاى خصومت با طالبان از آنها حمايت مى كنند. لانه ها و آشيانه هاى طالبان در همه جاى از طرف دولت به صورت جدى هدف گرفته نمى شود. سيزده سال است كه چند طالب را از دره غوربند، دره ميدان، اندر غزنى و سرپل و فارياب و بغلان نابود نتوانسته اند. چرا؟ چون عزم جدى براى نابودى آنها وجود ندارد.

    باحترام
    پرويز بهمن

  • جنرال طاقت و اسماعيل يون از شخصيت هاى بسيار تاثيرگذار روى خودآگاهى قومى جوامع تاجيك، اوزبيك و تا حدودى هزاره هستند. اگر كسانى مثل اين دو نمى بودند، به طور نمونه عصبيت تاجيكى تا اين سرحد برانگيخته، پخته، عمومى و فعال نمى شد. جنرال طاقت و اسماعيل يون تنديس و تجسم نفرت قومى، تماميت خواهى و روحيه خصومت و سركوبگرى قومى هستند كه گاهى در چهره عبدالرحمان جابر و گاهى در صورت ملا عمر ظهور مى كند. مهمترين خصيصه اين ها بدذات و بى ارزش پندارى اقوام غير است. جنرال طاقت، سواد و توانايى فكرى روستار تره كى را ندارد تا ماهيت روحى و روانى اش را در قالب تئورى هاى شبهِ علمى ارائه كند، بلكه او بر اساس همان طينت بدوى و وحشى اش، اقوام غير را بر اساس سواد و محدوديت درك اش به صورت ساده حرام زاده مى نامد و مى بيند. حرام زاده يعنى اينكه پست، فرودست، بى ارزش، نامشروع، شايسته ى هر نوع رفتار بد و درشت. حرام زاده يعنى ذات و خودِ پست و ناپاك داشتن.
    البته بگذريم كه فاشيست ها هميشه در مورد خودى، كور و در برابر ديگران ذره بين هستند. وگرنه آيا حرامزادگى از اين بيشتر مى شود كه سمبل تقلب و فساد، مدال پاكى و صداقت بدهد؟ آيا حرامزادگى از اين بيشتر مى شود كه خود را در ميان مردم بيگناه منفجر بسازى تا به بهشت بروى؟ آيا حرامزادگى از اين بيشتر مى شود كه قاتلان مردم بيگناه را "برادر" بخوانى؟ آيا اين نهايت حرامزادگى نيست كه يك باند جنايتكار و آدمكش و وحشى را "مخالف سياسى" بدانى؟ حرام زاده كسانى هستند كه در آن سوى مرز در آغوش بيگانگان نقشه ى جنايت در سرزمين مادرى شان را مى كشند.
    روزگار اين است. هم جنايت مى كنند، هم تقلب مى كنند، هم مزدورى بيگانه را مى كنند و هم در نهايت بيگناه تر و معصوم تر از همه، ديگران را متهم به "حرامى" بودن مى كنند.
    من مخالف جامعه پشتون نيستم و بدون شك پشتون هاى آدم و انسان و خوب و محترم بسيار هستند. اما اين واقعيت را نمى توان انكار كرد كه امروز بيشترين عوامل فاجعه و جنايت و خيانت در افغانستان از درون جامعه پشتون بر مى خيزند. امروز جامعه پشتون براى مردم افغانستان بستر شر و فساد و جنايت شده است. هر روز يك انتحار در كابل، نه در هزاره جات سازماندهى و پلان مى شود، نه در پنجشير و بدخشان و ميمنه و فارياب. اين عوامل فاجعه و جنايت از درون جامعه پشتون مى آيند و عموما پشتون هستند. امروز هزاره، تاجيك و اوزبيك به فرمان هيچ كشور بيگانه اى در درون افغانستان جنايت نمى كنند. اما چرا گفته مى شود كه كليد حل بحران افغانستان در دست پاكستان است؟ چون يك جمعيت عظيمى از جامعه پشتون در قالب طالبان و شبكه حقانى مزدور حلقه به گوش پاكستان هستند و دستورى در كشور جنايت آفرينى مى كنند و در بسيارى موارد قربانى جنايت آفرينى آنها مردم عادى و مظلوم پشتون هستند.
    با احترام
    پرويز بهمن

  • در پاسخ آقای افغانزی کور مغز
    من پارس هستم، تاجیک هستم، خراسانی هستم و آریایی هست نه افغان! این افغان بودن مبارک خودت باشد. ۲۰۰ سال است تو هویت جعلی افغان (پشتون) خودت را بر من تحمیل نمودی ای. دیگر نمیگذارم مرا افغان بگویی!
    شغالان باز میخواهند دوباره هویت بدنام خودرا بالای ما تحمیل کنند قرار گزارشات که در صفحه های اجتماعی مشاهده نمودم کرزی اسماعیل یون و انورالحق دوباره بالای اشرف قهر شده اند و رییس جمهور را زیر فشار گرفتهاند و از او خواسته اند که قانون ثبت احوال نفوس را که بر اساس فیصله پارلمان گویا قومیت در شناسنامه ها درج نمی گردید و وی آنرا توشیح کرده بود با یک توطیه بی اعتبار سازد.
    پیشنهاد این گروه برای حل این مساله طوری است که گویا داکتر غنی طی اعلامیه ای بگوید که این قانون را به عجله توشیح کرده است و متن قانون باید فرستاده شود به ستره محکمه و ستره محکمه درباره مطابقت این قانون با قانون اساسی نظر بدهد و در نهایت فیصله کند که کلمه افغان در شناسنامه ها باید درج شود.
    (قانون بعد از تایید مجلیسین و امضای رییس جمهور نافذ گردیده است اما گفته میشود که به گونه غیر قانونی به استره محکمه فرستاده شده است) گرفته شده از صفحه علی آرین خبرنگار لطف نموده این خبر را همگانی سازید توطعه باز آغاز شده .

    با احترام
    پرويزبهمن

  • سعدیا روز ازل، حسن به ترکان دادند
    علم و دانش همه با مردم ایران دادند

    عشوه و ناز و کرشمه همه با مردم هند
    خری و احمقی و جهل به اوغان دا دند

  • درویش دریادلی (برادرعقیدوی بهمنک) و جنرال طاقت مکروب و وایروس های اجتماع اند و دو روی یک سِکه.
    اینها و امثال اینها نمیخواهند که مردم افغانستان نفسِِ به آرام بکشند.
    هی دارند، زهر مار قَی میکنند و اذهان مردم بیچاره افغانستان را مسموم میسازند.

  • جمال جان افتخار کن که همین سعدی تان هم یک نژادپرست و
    فاشیست قومی بود. اگر این شعر واقعاّ از سعدی باشد.

Kamran Mir Hazar Youtube Channel
حقوق بشر، مردم بومی، ملت های بدون دولت، تکنولوژی، ادبیات، بررسی کتاب، تاریخ، فلسفه، پارادایم و رفاه
سابسکرایب

تازه ترین ها

اعتراض

ملیت ها | هزاره | تاجیک | اوزبیک | تورکمن | هندو و سیک | قرقیز | نورستانی | بلوچ | پشتون/افغان | عرب/سادات

جستجو در کابل پرس